11.05.2021

Er beweegt wat bij Triflex

Stilstaan? Dat staat niet in het Triflex woordenboek en dat bewijzen Kris De Backer en Christophe Vandyck moeiteloos.
De twee heren, beiden een product van de jaren 80,  hebben zopas een nieuwe functie mogen toevoegen aan hun palmares.  Christophe gaat vanaf nu door het leven als Sales Manager en Kris mag zichzelf Country Manager van de Belgische vestiging noemen.
Ik voelde hen aan de tand over hun gloednieuwe visitekaartjes.

1/1

Dat Kris en Christophe beiden voorzien zijn van een vlotte babbel, blijkt al snel wanneer ze aanschuiven voor het virtuele interview. Er moet maar zelden gezocht worden naar antwoorden.
Maar goed ook, want in de rol die ze vertolken binnen Triflex, is communicatie van groot belang.
Als Sales Manager zal Christophe namelijk niet alleen instaan voor het versterken van de naambekendheid op de Vlaamse markt, maar ook voor het profileren van Triflex als DE kennispartner inzake renovatie van balkons en terrassen en parkeergelegenheden. Nochtans ligt Christophes oorsprong binnen Triflex elders. Hoewel hij elf jaar geleden aanvankelijk solliciteerde voor een salesfunctie, werd hij uiteindelijk aangenomen als technisch adviseur. Zijn achtergrond als bouwkundig tekenaar maakte hem daar uiterst geschikt voor.
De overstap naar het commerciële luik gebeurde eerder organisch. Via verschillende tussenstappen in de loop der jaren, kwam hij terecht op de stoel waar hij vandaag zit. Die stoel is overigens nog het vaakst van al z’n autozetel, want Christophe verslindt voor zijn job behoorlijk wat kilometers. Vooral nu zijn focus zich niet langer beperkt tot Oost- en West-Vlaanderen, maar uitdijt naar gans Vlaanderen.

 

Voor Kris was Triflex destijds geen nobele onbekende. Toen hij nog aan de slag was bij zijn vorige werkgever, maakte hij niet alleen gebruik van de producten voor het afdichten bij complexe dakdetails, maar maakte hij ook kennis met enkele van zijn toekomstige collega’s.
Toen hij gevraagd werd voor een commerciële functie binnen het bedrijf, waagde hij de overstap.
Vandaag, vijf jaar later ruilt hij de sales voor de rol van Country Manager. Het is echter heel wat meer dan zomaar een nieuwe naam. Kris zal instaan voor het dagelijks operationeel bestuur van de Belgische vestiging, wat betekent dat zijn portefeuille aan eindverantwoordelijkheden veel meer zal bevatten dan alleen maar die van de commerciële tak. Ook administratie, techniek en marketing zullen dat lijstje aanvullen. 

Wanneer Kris en Christophe gevraagd worden om Triflex te omschrijven in drie woorden, leggen ze elk de focus ergens anders. Christophe kiest voor een zakelijke insteek en beschrijft het bedrijf als kwalitatief, ondersteunend (zowel commercieel als technisch) en bewezen duurzaam. Kris daarentegen zoomt in op de correctheid, het wederzijdse vertrouwen en de kansen die Triflex biedt aan het eigen personeel.
Die termen vatten probleemloos samen hoe beide heren het imago zien dat ze willen creëren voor Triflex.
Ze zijn het erover eens dat Triflex Top of Mind moet worden wanneer het gaat om vloeibare kunststofafdichtingen. Hoe ze dat willen bereiken? Door de keuze voor Triflex een absolute meerwaarde te laten betekenen voor elk relevant project. Die meerwaarde wordt onder andere gecreëerd door de oeverloze know-how van de technische staff. Zij gaan op zoek naar correcte oplossingen op lange termijn. Triflex staat niet voor een goedkope quick fix, maar voor duurzame, kwaliteitsvolle oplossingen mét een gezicht. Zowel Kris als Christophe vinden het uitermate belangrijk dat de banden met klanten en partners onderhouden worden, zodat het bedrijf niet gedegradeerd wordt tot een naam op een blik of een bestelwagen.

Die menselijkheid is overigens een wezenlijk onderdeel van Triflex, want ook wanneer Kris nadenkt over welk soort manager hij wil zijn voor zijn Belgische collega’s, staat communicatie centraal.
“Ik hoop dat iedereen zich ervan bewust is dat niemand het werk alleen kan doen, ook ik niet.” zegt Kris. “Er zullen van tijd tot tijd knopen moeten doorgehakt worden, maar dat doe ik het liefst van al in overleg.”
Hij omschrijft zichzelf als eerlijk en direct, wat Christophe vanuit zijn videoscherm knikkend beaamt.
Die laatste gooit er nog een “no nonsens” achteraan. Kris maakt er ook een doel van om hetzelfde vertrouwen te kunnen doen groeien zoals Kees Kalis (de zaakvoerder) verwezenlijkt heeft bij de teams van Nederland en België.

Wanneer ik de mannen vraag om een blik in de toekomst te werpen, om te kijken waar Triflex binnen vijf jaar volgens hen hoort te staan, zijn de antwoorden wederom behoorlijk unaniem.
Hoewel rentenieren ook een aantrekkelijke optie is, wil Kris toch vooral het Belgische team uitgebreid zien worden en zien groeien tot een sterke en stabiele ploeg. “Triflex België heeft de voorbije jaren een transformatie ingezet, waarbij een duidelijke keuze is gemaakt voor meer autonomie op de Belgische markt”dixit de nieuwe Country Manager.
Christophe haalt ook aan dat hij de onderneming graag in de positie van marktleider wil zien op het vlak van renovaties. Er is volgens hen ook nog ruimte voor innovatie. Als ze konden kiezen zou het daar nog net iets sneller mogen gaan.

Beide heren en hun collega’s hebben dus nog behoorlijk wat werk voor de boeg.
Maar doen ze dan nog wat anders dan werken? Natuurlijk wel.
Christophe is een sportieve Bourgondiër die graag tijd spendeert met zijn vrouw en zijn dochtertje Frances. Hij is bovendien verzot op alles wat met Italië te maken heeft (maar dan vooral de wijn).
Kris is sinds acht jaar papa van Raphaël en nodigt samen met zijn vrouw graag vrienden en familie uit. De dorst die hij overhoudt aan een voetbalmatch of dierentuinbezoekjes met zijn gezin, spoelt hij het liefst weg met een Gin-Tonic.

Want het leven is meer dan werken alleen, zélfs voor Sales en Country Managers.

Ook zin in een job bij Triflex? Bekijk onze vacatures op deze website of maak meteen gebruik van onderstaand sollicitatieformulier.

SOLLICITEER!

Gerelateerd nieuws