Net in de zuidelijke helft van ons land, buik aan buik met de taalgrens, ligt het Waalse Rixensart. Pal tussen de leeuw van Waterloo en de kangoeroe van Walibi. Wie door de straten van de gemeente fietst, rijdt meer dan waarschijnlijk ook recht de tuin van het zeventiende-eeuwse kasteel de Merode in. Maar ver van de dorpskern huist een bezienswaardigheid van een heel ander kaliber. Op de site van een farmabedrijf wordt dagelijks hard gezocht naar oplossingen voor een langer en gezonder leven. Wie zijn of haar leven wijdt aan zulk nobel doel, kan dan maar beter doen in de beste omstandigheden. Een perfecte infrastructuur kan daarbij helpen. Triflex mocht daar onlangs aan bijdragen, toen een van de parkeergelegenheden op de site vernieuwd werd.
Met amper twintig kilometer tussen hun thuisbasis en de werf, kon het team van Group Beyers net zo goed met de fiets naar het uit te voeren project in Rixensart. Maar een toren Triflexblikken op je bagagedrager is niet alleen onpraktisch, het heeft ook een behoorlijk slapstickgehalte. Toch maar met de werkbus dan.
Om niets aan het toeval over te laten, werd de te bewerken ondergrond eerst grondig gecontroleerd. Een uitgebreide vochtmeting en trektesten door ons eigen technische team, gaven een haarscherp beeld van wat er diende te gebeuren om de renovatie zo succesvol mogelijk uit te voeren. Er werd gekozen voor het Triflex ProDeck systeem. Wat de Triflex ProDeck bijzonder maakt, is de basis van het systeem die bestaat uit de Triflex ProMesh: een scheuroverbruggende kunststof wapeningsmat die bepalend is voor de juiste hecht- en treksterkte.
Boven op de wapeningsmat wordt vervolgens de Triflex Cryl Primer 287 aangebracht en deze vormt op zijn beurt de basis voor de Triflex ProDeck RS 3K. Deze zelfnivellerende laag is oplosmiddelvrij en vormt gietvloer die hoog mechanisch belastbaar is.
Om te zorgen voor een goede stroefheid strooide de applicateur een gevuurdroogd kwartszand in, in de nog natte Triflex ProDeck. De laatste laag die werd aangebracht, was de Triflex Cryl Finish 209. Deze slijtvaste en UV-bestendige eindlaag zorgde niet alleen voor een nog hogere chemische en mechanische belastbaarheid, maar dankzij de pigmentatie was deze ook bepalend voor de uiteindelijke look van de vernieuwde parking.
Door de koude applicatie en de snelle uithardingstijd, kon het oppervlak in no time weer gebruikt worden.
Kunnen we je bijstaan bij de ontwikkeling van je nieuwe project? Neem dan gerust contact met ons op via onderstaand formulier.